Fimar

Just another WordPress site

Positieve beoordeling Fimar

We ontvangen regelmatig reacties van klanten over de mate van tevredenheid die gevoeld wordt. Uiteraard zitten hier negatieve, maar gelukkig ook veel positieve reacties bij. De volgende reactie vonden wij zo mooi dat we deze (met toestemming) wilden publiceren. Mevrouw wilde anoniem blijven, wat we uiteraard ook respecteren. Dank voor het vertrouwen in Fimar! Hierbij het bericht:

Beste medewerkers van Fimar, Ik heb al een paar weken op de planning staan om deze mail te typen en te versturen maar nu doe ik het ook echt. Wanneer er iets niet goed gaat dan wordt dan gemeld. Maar wanneer er iets wel goed gaat dan wil ik dat ook graag vertellen. Ik wil graag mijn ervaring als cliënt bij Fimar delen: Ik ben al een aantal jaar cliënt bij Fimar. Mevrouw Wouters is mijn zaakbehandelaar/bewindvoerder. Toen ik mij aanmeldde bij Fimar had ik al een hele rit achter de rug. Het schuldhulpverleningsbureau die mij zaak voorheen behandelende had een potje gemaakt van mijn dossier. Mijn zaakbehandelaar had ontslag genomen en mijn dossier stond langere tijd stil. Het begon allemaal toen ik mijn baan verloor. Ik had net een huis gekocht en na een half jaar verloor ik mijn baan. Ik kreeg van de uwv eerst 75% van mijn salaris en daarna 70%. Ik kon bepaalde vaste lasten niet meer betalen en kwam in een zware depressie terecht. Dus alle brieven, telefoontjes die ik binnen kreeg van deurwaarders en van de bank kon mij niet veel meer schelen. Ik kon het toen niet aan en door de depressie zat ik in een slachtoffer rol. Ik had geen geld om te eten en mijn situatie werd van kwaad naar erger.

Vervolgens is mijn huis voor een heel laag bedrag verkocht. Ik ging in therapie en wilde niet langer bij de pakken neer zitten. Ik had inmiddels een huurwoning en langzaamaan vond ik mijn kracht weer terug. De schuldhulpverleningsbureau die mijn zaak toen behandelende had er echt een potje van gemaakt dus ging ik kijken op google.nl naar een andere schuldhulpverleningsbureau die mij kon helpen. Zo kwam ik bij Fimar terecht. ik kan mij nog goed herinneren dat ik op het kantoor van Fimar zat. Mijn situatie werd besproken en er werd een nieuw dossier aangemaakt. Tegenover mij zaten meneer Boterman en mevrouw Wouters. Mijn situatie zag er in mijn ogen hopeloos uit en ik wist niet of het nog ooit goed zou komen. Mevrouw Wouters en natuurlijk het hele team van Fimar is druk aan het werk gegaan met mijn dossier. Het was een hele zware periode. Ik kreeg deurwaarders aan de deur. Ik ben een keer naar de rechtbank gegaan omdat ik een huurachterstand had. Ik was bang om weer mijn huis te verliezen. Mevrouw Wouters heeft volledig achter mij gestaan en contact opgenomen met mijn woningcorporatie om te kijken of er nog wat te redden valt. In de tussentijd ben ik nog een paar keer mijn baan verloren. Dit heeft er lichamelijk en geestelijk ontzettend ingehakt. Toen kreeg ik een email van meneer Boterman dat hij bewindvoering voorstelde omdat mijn financiële situatie alleen maar verslechterde. Ik wilde dat niet onder ogen zien. Ik had oogkleppen op. Ik was gewend om altijd alles alleen op te lossen. Dit voelde als falen.

Ik was bang. Bewindvoering? Wat betekent dat? Ik wist totaal niet wat mij te wachten stond. Het voelde voor mij heel beklemmend en ik dacht dat ik daardoor alleen maar meer bergafwaarts zou gaan. Achter af gezien kan ik zeggen dat het mijn beste beslissing ooit is geweest om in te stemmen met bewindvoering.

Mevrouw Wouters is sindsdien mijn bewindvoerder. Er zijn echt wel wat momenten geweest van miscommunicatie, frustratie en onbegrip. Emoties hebben een rol gespeeld en onduidelijkheden denk ik. Wanneer ik er niet uit kwam stuurde ik meneer Boterman een mail en hij heeft alle keren mijn mailtjes heel snel en heel duidelijk beantwoord. Wat een top service. Dat gaf veel rust. Inmiddels heb ik mevrouw Wouters nog beter leren kennen als mijn bewindvoerder. En wat ik vooral heb kunnen zien is dat zij altijd met je meedenkt. Ik vertrouw haar zeker en dat is ook heel belangrijk. Mevrouw Wouters probeert de situatie waar ik in zit te begrijpen en te kijken naar een oplossing. En het begrip voelt als een steun. Dat maakt alles een stuk dragelijker. Ik ben zo blij dat ik mij een aantal jaar geleden heb aangemeld bij Fimar. Dat was een hele goede zet. Petje af voor jullie om een rommelige dossier over te nemen en de cliënt zo goed mogelijk te helpen. Het heeft een aantal jaar geduurd. Inmiddels is de kredietbank en de rechtbank erbij betrokken. Ik woon in een land waarbij je om hulp kan vragen als je hoge schulden hebt. En ik besef mij dat dat niet voor alle mensen op de wereld geldt. Ik ben er dankbaar voor. Ik zou Fimar aan een ieder ander aanraden die financiële hulp nodig heeft. Ik ben er nog niet…maar ik wil het hele team en in het speciaal mevrouw Wouters tot nu toe voor alles bedanken 💚 Keep up the good work. Veel liefs,

Tip voorkomen schulden

Heb jij ook vaak het idee dat er geld van je rekening verdwijnt zonder dat je enig idee hebt waar het naar toe is gegaan of zou je graag 100 euro per maand extra willen besparen? Vaak geven we geld uit aan zaken die weinig lijken te kosten, maar die bij elkaar opgeteld een flink bedrag kunnen vormen. Zo lijkt elke werkdag een kop koffie van 3 euro op het station drinken niet zo duur, maar op maandbasis is dit toch 60 euro. Simpel een thermoskan meenemen scheelt je dus tientallen euro’s.

U kunt geheel gratis een huishoudboekje downloaden om uw administratie goed bij te houden. U krijgt zo een goed beeld van uw financiën en kunt goed zijn waar uw geld heen gaat. Download het huishoudboekje via de volgende link: https://voucheralarm.com/nl/zo-maak-je-een-huishoudboekje/ en voorkom financiële problemen. Als u grote financiële problemen heeft dan adviseren we u uiteraard hulp te vragen van bijvoorbeeld een bewindvoerder.

Fimar is vanaf heden lid van NBPB

Fimar is vanaf heden lid vanaf branchevereniging NBPB. Dit is de branchevereniging voor professionele bewindvoerders. Alle kwaliteitseisen zijn getoetst met een positief resultaat. Als klant is de kwaliteit nu nog meer gewaarborgd, doordat deze organisatie ons nu jaarlijks toetst.

Eenvoudigere regels voor mensen met schulden!

Het kabinet wil mensen met schulden beter beschermen tegen deurwaarders en overheidsdiensten.

Staatssecretaris Klijnsma heeft een wetsvoorstel ingediend bij de Tweede Kamer om de beslagvrije voet aan te passen. Dat is het deel van het inkomen waar schuldeisers altijd van af moeten blijven.

Die voet bestaat nu ook al, maar wordt in driekwart van de gevallen te laag ingeschat. Volgens Klijnsma komt dat vooral doordat de mensen met schulden zelf allerlei informatie moeten aanleveren. Ze moeten bijvoorbeeld vertellen welke toeslagen ze krijgen en wat hun woonlasten zijn. Maar de betrokkenen hebben hun spullen vaak niet op orde.

Daar zit voor de deurwaarders ook meteen de grootste winst van het wetsvoorstel. Wilbert van de Donk, voorzitter van de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders “We kunnen straks zelf aan de belastinginformatie van de schuldenaren komen zonder dat we van hen afhankelijk zijn. Daardoor is het voor zowel de schuldenaar als voor de schuldeiser meteen duidelijk voor hoeveel we beslag kunnen leggen. Dat is veel helderder en eerlijker.”

Strenger toezicht op incassobureaus

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM) gaan strenger toezien op foute incassobureaus. Volgens de toezichthouders doen veel incassobureaus regelmatig dingen die niet mogen.

Zo zetten veel incassobureaus de consument onder druk door te dreigen met maatregelen die zij niet mogen nemen, zoals het inhouden van loon. Ook proberen ze betalingsachterstanden te innen van facturen of vervolgzendingen waar de klant nooit mee heeft ingestemd.

Kwetsbare groepen

Volgens de toezichthouders zijn het vooral mensen met een laag inkomen en veel schulden waarbij de incassobureaus oneerlijk handelen. Om die kwetsbare groepen weerbaarder te maken, start de ACM een campagne. Ze roepen gedupeerden op zich te melden.

95% kans op slagen dossier en op schuldenvrije toekomst

Fimar bestaat inmiddels meer dan vijf jaar en heeft op dit moment in 95% van de gevallen bij bewindvoering alle schulden opgelost. Met dit resultaat kunnen we niet anders dan tevreden zijn. Misschien vraagt u zich af waarom dit niet 100% is. Dit heeft als reden dat er helaas klanten zijn die het traject voortijdig afbreken, omdat zij denken de zaken weer zelf te kunnen regelen.

Ook klanten die kiezen voor schuldhulpverlening hebben een grote kans op het slagen van het dossier. Hier is het echter zo dat men een discipline nodig heeft om niet nieuwe schulden te maken. We hopen deze resultaten in de komende jaren te evenaren!

 

Fimar nu ook in Belgie!

Problematiek rondom schulden doet zich niet alleen in Nederland voor. Ook klanten uit België hebben zich inmiddels bij ons aangemeld. Vanaf september zal Fimar ook in Antwerpen te vinden zijn. Er wordt momenteel druk aan de website gebouwd, die al deels te bekijken is via www.fimar-schuldhulpverlening.be

Regelingen met CJIB; gemakkelijk opgelost

Fimar heeft een inspanningsverplichting en geen resultaat verplichting. Verreweg de meeste schuldeisers zijn bereid mee te werken aan schuldhulpverleningsdossiers die door ons zijn opgestart. Helaas was CJIB een instantie die niet altijd meewerkte. Ergens logisch, aangezien het vaak om boetes gaat die nu eenmaal niet saneerbaar zijn.

Het CJIB werkt echter sinds 2013 mee aan goede betalingsregelingen met Fimar. Een win-win-win situatie.


AANMELDEN


Overtuigd? Meld je dan zo snel
mogelijk aan!

DIRECT CONTACT

VRAGEN?

Neem dan direct contact met ons op

INFO@FIMAR.NL

0165 - 820114

tarieven

Wij hanteren vaste scherpe tarieven.

Duidelijk en transparant

online

Ook mogelijk als
e-hulpverlening